Preskoči na glavni sadržaj

MRLJEK I PRLJEK NA KISELOM ZADATKU: PRIČA O SMRDLJIVIM NOGAMA



 

SAVJET prije čitanja:

Nemojte ovu slikovnicu prije čitanja s djetetom pročitati u sebi. Neka prvo čitanje bude na glas – garantiram više smijeha i zabave. Ja sam ju prvi put čitala s nećakinjom i na nekim sam dijelovima zbog smijeha morala zaustaviti čitanje.

 

Evo i zašto:

Mrljek i Prljek, već dobro poznate bakterije, glavni su likovi još jedne smiješne i zabavne pustolovine – one sa smrdljivim nogama. A budući da su smrdljive noge omiljena destinacija svim bakterijama, ovo im je putovanje bilo nezaboravno.

Bilo bi i najbolje na kojem su ikada bili da tamo nisu susreli svog idola kapetana Smrada koji je poremetio njihove planove. A planovi su bili najfujastiji i najbljakaviji koje možete zamisliti – dobivati pet kuglica sladoleda od kiselog znoja kod slastičarke Ešerihije do kraja života u zamjenu za bačve kiselog znoja s dječjih stopala.

S druge strane priče nalazi se dječak Hugo čije su smrdljive noge naše bakterije posjetile. Hugo se toliko zaljubio u svoje nove tenisice da ih nije skidao ni kada je spavao. Mama i tata su ga pokušali nagovoriti da ih skine na tisuće načina, ali ništa nije upalilo. I tako je svojom tvrdoglavošću u svojim tenisicama stvorio divno mjesto za bljakaste pustolovine Mrljeka i Prljeka.

 

- Uuu, što mu je kisela noga...prava ljetna! – razveselio se Prljek kad je zagnjurio nos u Hugovu tenisicu.

 

A što se dogodilo s njihovim planom i kako ga je kapetan Smrad uništio, te je li Hugo ipak izuo svoje najdraže tenisice, pročitat ćete u ovoj zabavnoj slikovnici.

 




Ja ću nadodati samo još nekoliko razloga zašto ju preporučujemo i velikima i malima:

1.      jako je poučna

2.      jako je smiješna

3.      ima odličan dodatak – recept za sladoled od kiselog znoja s dječjih nogu (tko se usudi probati neka obavezno javi dojmove)

4.      ima puno zanimljivih riječi

5.      ilustracije stvarno odlično dočaravaju sve napisano...pa čak i smrad kiselih stopala

 

Meni se ipak, uz sav smijeh i zabavu, najviše svidio kraj koji prikazuje roditeljsku podršku djetetu kakvu baš svako dijete na svijetu zaslužuje.

 

„Tata ga je u tišini dugo grlio, a onda rekao baš ono što je Hugo tada trebao čuti.

- Nema veze, sine. Riješit ćemo to.“

 


Detalji o slikovnici

Tekst: Jelena Pervan

Ilustracije: Jelena Brezovec

Izdavač: Evenio

 

P.S.

Ako vam se svidjela preporuka, zapratite nas i na Instagram profilu @lav-cita gdje dijelimo preporuke za knjige, ideje za čitanje i aktivnosti uz razne slikovnice i njige za djecu.

 

Knjiški pozdrav,

Dorja & Lav


Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

DJEČJI BOŽIĆ

  Za početak UPOZORENJE : Slikovnice Davida Litchfielda prvi put čitajte sami i dobro se pripremite za čitanje na glas. Ili budite brzopleti kao ja pa gutajte suze i jedva ispuštajte riječi dok dijete nestrpljivo čeka nastavak priče.   Eto takve slikovnice radi ovaj autor. Predivne, emotivne, pune detalja, s toplim pričama, najljepšim porukama i ilustracijama kojima bi bez razmišljanja ukrasila zidove stana. Dječji Božić ima sve ovo, a možda čak i malo više (jer božićni duh uvijek malo pridonese). Priča započinje u prodavaonici igračaka braće Claus u kojoj je radio i njihov voljeni nećak Nicky. Igračke koje su izrađivali i prodavali bile su najposebnije igračke u gradu i svako ih je dijete željelo imati.  Svaka igračka koju su braća Claus izradila svjetlucala je na poseban način i to je značilo da će pronaći dijete za koje je savršena.   Jednoga je dana Nicky počeo primjećivati da neka djeca nikada nisu ušla u prodavaonicu, nego samo čeznutljivo gledala izlog i pobjegla kada

JA! JA MOGU SAM!

  Od ponosa je zablistao i sretan bio, odmah je sam, umjesto bake, odgovorio: „Ja! Ja sam!“   U ovim će se veselim stihovima zasigurno pronaći svaki dvogodišnjak, kao i u situacijama koje na vrlo zanimljiv i primjeren način opisuje slikovnica Ja! Ja mogu sam! autorice Inge Seme Stojnović. Dječak Luka navršio je dvije godine i došao do perioda u životu u kojem može i želi što više stvari napraviti sam samcat: obuti se i obući, prepoznati boje, nahraniti macu, utješiti prijateljicu, listati slikovnicu. Ovo su samo neke od svakodnevnih situacija opisane veselim riječima i šarenim ilustracijama u slikovnici Ja! Ja mogu sam! Na svakoj se stranici Luka nalazi u novome okruženju i suočava sa zadatkom koji do toga trenutka nije mogao sam, a sada može. Kada ga uspije odraditi sam, jako je ponosan na sebe, ali ponosna je i cijela njegova obitelj. Slikovnica na topao i vedar način prikazuje razvoj djeteta u dobi od dvije godine i potiče hrabrenje i poticanje djeteta na osamostaljenj