Preskoči na glavni sadržaj

DJEČJI BOŽIĆ

 



Za početak UPOZORENJE:

Slikovnice Davida Litchfielda prvi put čitajte sami i dobro se pripremite za čitanje na glas. Ili budite brzopleti kao ja pa gutajte suze i jedva ispuštajte riječi dok dijete nestrpljivo čeka nastavak priče.

 

Eto takve slikovnice radi ovaj autor. Predivne, emotivne, pune detalja, s toplim pričama, najljepšim porukama i ilustracijama kojima bi bez razmišljanja ukrasila zidove stana.

Dječji Božić ima sve ovo, a možda čak i malo više (jer božićni duh uvijek malo pridonese).

Priča započinje u prodavaonici igračaka braće Claus u kojoj je radio i njihov voljeni nećak Nicky. Igračke koje su izrađivali i prodavali bile su najposebnije igračke u gradu i svako ih je dijete željelo imati. 



Svaka igračka koju su braća Claus izradila svjetlucala je na poseban način i to je značilo da će pronaći dijete za koje je savršena.


 






Jednoga je dana Nicky počeo primjećivati da neka djeca nikada nisu ušla u prodavaonicu, nego samo čeznutljivo gledala izlog i pobjegla kada im se on obratio. Na Badnjak je Nicky otkrio njihovu tajnu – živjeli su u jednoj velikoj prostoriji u podzemlju koju su osvjetljivale samo krijesnice. Kada je Nicky to vidio donio je veliku odluku – svakome će djetetu u gradu dati dar kako bi ga razveselio bar na jedan dan.

 

 

U tom trenutku zavjetovao se da će svakome djetetu u toj prostoriji – ne, svakome djetetu u gradu – dati dar kako bi ih usrećio, makar samo na jedan dan.

 

Njegovi su ujaci, naravno, podržali plan i bacili su se na izrađivanje igračaka za svako dijete u gradu. Kada su napunili vreće, upregnuli su najnoviji izum Božić 3000 i dva snažna soba i Nicky je krenuo u pustolovinu.

No, uskoro ga je dočekalo nekoliko neugodnih iznenađenja i njegov je plan zaustavljen.

 

Nicky nije mogao vjerovati da je njegov sjajni plan ugašen, poput svijeće.

U tome se trenutku dogodilo nešto čarobno...

 

...ali neću vam sve odati ovdje. Prepustit ću slikovnici da vam ispriča ostatak priče.

 

 

Podijelit ću još samo meni najljepši dio priče:

 

Nicky je shvatio da ti katkad, kad se doima da je sva nada izgubljena...

prijatelj može pomoći pronaći svjetlo u tami...

 

i jednu tajnu:

Završetak ove slikovnice zapravo predstavlja tek početak jedne divne, najdivnije priče.

 

 

Za kraj želim podijeliti nekoliko zanimljivosti o ovoj slikovnici:

1. Autor je na stranicama sakrio i likove iz svojih prethodnih slikovnica. Dajem malu pomoć u traženju: netko tko svira klavir i netko tko je jaaaaaako velik.

2. Osim likova iz svojih slikovnica, autor je u ovu priču unio i neke poznate i malo manje poznate likove iz nordijske, islandske, ruske i srednjoeuropske mitologije. Njih je udružio u božićnu koaliciju i možete ih pronaći na kraju slikovnice.

3. Neki dijelovi slikovnice imaju elemente stripa – izmjenjuju se slike, a tekst koji likovi izgovaraju je u oblačićima.



Lavova preporuka:

 





Detalji o slikovnici:

Autor: David Litchfield

Izdavač: Mozaik knjiga



P.S.

Ako vam se svidjela preporuka, zapratite nas i na Instagram profilu @lav_cita gdje dijelimo preporuke za knjige, ideje za čitanje i aktivnosti uz razne slikovnice i knjige za djecu.


Knjiški pozdrav,

Dorja & Lav






Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

MRLJEK I PRLJEK NA KISELOM ZADATKU: PRIČA O SMRDLJIVIM NOGAMA

  SAVJET prije čitanja: Nemojte ovu slikovnicu prije čitanja s djetetom pročitati u sebi. Neka prvo čitanje bude na glas – garantiram više smijeha i zabave. Ja sam ju prvi put čitala s nećakinjom i na nekim sam dijelovima zbog smijeha morala zaustaviti čitanje.   Evo i zašto: Mrljek i Prljek, već dobro poznate bakterije, glavni su likovi još jedne smiješne i zabavne pustolovine – one sa smrdljivim nogama. A budući da su smrdljive noge omiljena destinacija svim bakterijama, ovo im je putovanje bilo nezaboravno. Bilo bi i najbolje na kojem su ikada bili da tamo nisu susreli svog idola kapetana Smrada koji je poremetio njihove planove. A planovi su bili najfujastiji i najbljakaviji koje možete zamisliti – dobivati pet kuglica sladoleda od kiselog znoja kod slastičarke Ešerihije do kraja života u zamjenu za bačve kiselog znoja s dječjih stopala. S druge strane priče nalazi se dječak Hugo čije su smrdljive noge naše bakterije posjetile. Hugo se toliko zaljubio u svoje nove teni

JA! JA MOGU SAM!

  Od ponosa je zablistao i sretan bio, odmah je sam, umjesto bake, odgovorio: „Ja! Ja sam!“   U ovim će se veselim stihovima zasigurno pronaći svaki dvogodišnjak, kao i u situacijama koje na vrlo zanimljiv i primjeren način opisuje slikovnica Ja! Ja mogu sam! autorice Inge Seme Stojnović. Dječak Luka navršio je dvije godine i došao do perioda u životu u kojem može i želi što više stvari napraviti sam samcat: obuti se i obući, prepoznati boje, nahraniti macu, utješiti prijateljicu, listati slikovnicu. Ovo su samo neke od svakodnevnih situacija opisane veselim riječima i šarenim ilustracijama u slikovnici Ja! Ja mogu sam! Na svakoj se stranici Luka nalazi u novome okruženju i suočava sa zadatkom koji do toga trenutka nije mogao sam, a sada može. Kada ga uspije odraditi sam, jako je ponosan na sebe, ali ponosna je i cijela njegova obitelj. Slikovnica na topao i vedar način prikazuje razvoj djeteta u dobi od dvije godine i potiče hrabrenje i poticanje djeteta na osamostaljenj